§1. Postanowienia ogólne  

  1. Poniższe warunki określają zasady współpracy pomiędzy Marco Marconi Stoliński Spółka Komandytowa i adresem w Lesznie (64-100), ul. Lipowa 26, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000546794, NIP: 6972315119, REGON: 3360949739. zwana dalej Zleceniobiorcą, a kontrahentami, zwanymi dalej Zleceniodawcami,
    z którymi nie zostały zawarte odrębne pisemne umowy.
  2. Niniejsze warunki nie mają zastosowania do umów z udziałem osób fizycznych, o których mowa w art. 22 1 k.c.
  3. Sprzeczne bądź różniące się od OWW warunki Zleceniodawcy nie będą wiążące w stosunku do Zleceniobiorcy, chyba że Zleceniobiorca pisemnie wyrazi na nie zgodę.
  4. Niniejsze OWW mają zastosowanie we wszystkich zamówieniach zawieranych za pośrednictwem formularza zamówienia.
  5. OWW stanowią integralną część wszelkich ofert, wycen i informacji Zleceniobiorcy, zamówień Zleceniodawcy oraz umów i obowiązują przez cały okres trwania współpracy handlowej.
  6. Złożenie zamówienia w sklepie drukarniadtf.com.pl oznacza wyrażenie zgody na treść Regulaminu.

§2. Zamówienia

  1. Zamówienia przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego. Wszelkie zmiany dotyczące zamówienia wymagają formy pisemnej oraz akceptacji obu stron pod rygorem nieważności.
  2. Zleceniodawca składając zamówienie potwierdza, że zna i akceptuje OWW oraz wyraża zgodę na ich obowiązywanie w ramach łączącego strony stosunku prawnego.
  3. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień zawartych w niniejszych Ogólnych Warunkach Współpracy.
  4. Złożenie zamówienia upoważnia Zleceniobiorcę do wystawienia faktury proformy/ faktury VAT bez podpisu Zleceniodawcy.
  1. Jeżeli w momencie składania zamówienia Zleceniodawca posiada nieuregulowane zobowiązania finansowe wobec Zleceniobiorcy lub jest wpisany do rejestru dłużników, Zleceniobiorca ma prawo nie przyjąć zamówienia od Zleceniodawcy.
  2. Jeżeli w momencie składania zamówienia Zleceniodawca posiada nieuregulowane zobowiązania finansowe wobec Zleceniobiorcy lub jest wpisany do rejestru dłużników, Zleceniobiorca ma prawo nie przyjąć zamówienia od Zleceniodawcy.
  3. Podanie na formularzu zamówienia adresu e-mail do wysłania Faktury VAT e-mailem, jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie Faktur VAT drogą elektroniczną.

§3. Projekt graficzny

  1. Zleceniobiorca przed przystąpieniem do wykonania zamówienia, prześle Zleceniodawcy e-mailem projekt.
  2. Zleceniodawca ma obowiązek dostarczyć gotowy plik do druku zgodny z wymaganiami technicznymi określonymi przez Wykonawcę. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z przesłania przez Zleceniodawcę nieprawidłowego, niekompletnego lub błędnie przygotowanego pliku. W przypadku przesłania pliku niezgodnego z wymaganiami, Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia do momentu otrzymania prawidłowego pliku. Opóźnienia powstałe z tego tytułu nie obciążają Zleceniobiorcy.
  3. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za materiały przesłane przez klienta, tzn. zdjęcia, szkice, teksty, logo i inne materiały. Przesłanie materiałów do projektu jest jednoznaczne z tym, że Zleceniodawca posiada do nich prawa autorskie lub licencję do ich użycia. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za błędny sposób przygotowania plików do druku przez Zleceniodawcę.
  4. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za materiały przesłane przez klienta, tzn. zdjęcia, szkice, teksty, logo i inne materiały. Przesłanie materiałów do projektu jest jednoznaczne z tym, że Zleceniodawca posiada do nich prawa autorskie lub licencję do ich użycia. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za błędny sposób przygotowania plików do druku przez Zleceniodawcę.
  5. Materiały do druku powinny być przygotowane zgodnie z szablonami i specyfikacją konkretnych produktów.
  6. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za wydruk plików błędnie przygotowanych do druku przez Zleceniodawcę i zawierających na przykład zbyt niską rozdzielczość elementów, nieprawidłowe zastosowanie warstw, niektóre przejścia tonalne czy zbyt małe elementy.

§4. Towar i znakowanie

    1. 1. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia towaru powstałe po jego wydaniu Zleceniodawcy, w szczególności podczas samodzielnego wgrzewania wydruków DTF przez Zleceniodawcę. Odpowiedzialność za właściwe użytkowanie oraz zastosowanie materiałów zgodnie z zaleceniami spoczywa na Zleceniodawcy.
      2. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w treści, projektach graficznych, literówki, niewłaściwe formaty kolorystyczne lub inne wady zawarte w plikach przesłanych przez Zleceniodawcę. Zleceniobiorca nie ma obowiązku ich weryfikacji.
      3. Zleceniodawca zobowiązany jest do sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem niezwłocznie po jego otrzymaniu.
      4. Odpowiedzialność Zleceniobiorcy z tytułu ewentualnych roszczeń Zleceniodawcy jest ograniczona maksymalnie do wartości brutto zamówienia, którego reklamacja dotyczy.
      5. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za efekty końcowe wykonanych przez Zleceniodawcę nadruków, w tym za sposób wgrzewania, wybór podłoża ani jakość urządzeń wykorzystywanych przez Zleceniodawcę.
      6. Reklamacje dotyczące niewłaściwego działania wydruków nie będą uwzględniane, jeżeli Zleceniodawca nie stosował się do instrukcji wgrzewania dostępnych na stronie Zleceniobiorcy lub nie wykonał uprzednich testów próbnych.
      7. Reklamacje należy zgłaszać drogą mailową w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru. Po upływie tego terminu reklamacje nie będą rozpatrywane.

§5. Termin realizacji i dostawa

  1. Za termin wykonania usługi uważa się datę akceptacji plików przez Zleceniobiorcę.
  2. Termin wykonania usługi liczony jest w dniach roboczych, począwszy od dnia następnego po dniu zatwierdzenia przez Zleceniodawcę projektu graficznego. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień z wyjątkiem sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
  3. Termin realizacji może ulec zmianie w przypadku wystąpienia przeszkód siły wyższej, ( m. in. klęski żywiołowe, przerwy w dostawie prądu, itp.), które wystąpiły po przyjęciu zamówienia i których Zleceniobiorca nie mógł przewidzieć. Dotyczy to także przeszkód spowodowanych przez dostawców Zleceniobiorcy. Zleceniobiorca zobowiązuje się niezwłocznie informować Zleceniodawcę o zaistnieniu tego rodzaju przeszkód, jak też o ich ustąpieniu. Ewentualne roszczenia Zleceniodawcy za powstałe w wyniku zaistniałych przeszkód szkody są w takich przypadkach wykluczone.
  4. Koszt dostawy towaru pokrywa Zleceniodawca.
  5. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności związanej z zaginięciem towaru, jego uszkodzeniem podczas transportu, a także za opóźnienia w dostarczeniu przesyłki, które nastąpiły z winy spedytora.
  6. W przypadku nie odebrania przesyłki, koszty zwrotu oraz kolejnych wysyłek ponosi Zleceniodawca.
  7. Czas realizacji zamówienia zależy od rodzaju zamówionego towaru oraz ewentualnych usług dodatkowych związanych z jego modyfikacją. Zamówienia na towary standardowe są realizowane w ciągu 5 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia. Dokładny czas realizacji jest podawany przy każdym produkcie osobno.
  8. Zleceniobiorca ma prawo dostarczyć +/- 5% zamówionej ilości towaru. Zleceniodawca zobowiązuje się do przyjęcia dostarczonej ilości i zapłaty za nią. W przypadku wymagania dokładnej ilości zamówionego towaru, Zleceniodawca zobowiązuje się do poniesienia dodatkowych kosztów z tym związanych. Zleceniobiorca ze swej strony zrobi wszystko, aby ilość ta nie była mniejsza/większa od zamówionej.
  9. Wysyłka zamówień odbywa się w dni robocze.
  10. Na terenie Polski darmowe próbki wydruków DTF wysyłane są na koszt Sprzedawcy. W przypadku wysyłki za granicę, koszt dostawy ponosi Zamawiający – zgodnie z indywidualną wyceną przesyłaną drogą mailową przed realizacją wysyłki.

§6. Płatności

  1. Płatności za towar można dokonywać w następujący sposób: przelewem internetowym lub przedpłatą na podstawie faktury proforma.
  2. W przypadku, gdy Zleceniodawca rezygnuje z realizacji złożonego zamówienia, zobowiązany jest pokryć wszelkie koszty poniesione przez Zleceniobiorcę w związku z rozpoczęciem realizacji danego zamówienia.
  3. W przypadku, gdy Zleceniodawca rezygnuje z realizacji złożonego zamówienia, zobowiązany jest pokryć wszelkie koszty poniesione przez Zleceniobiorcę w związku z rozpoczęciem realizacji danego zamówienia.
  4. Częściowe wykonanie umowy: w przypadku dostarczania towaru w kilku partiach, Zleceniodawca pokrywa koszty transportu każdej partii oraz każdorazowo otrzymuje fakturę na dostarczony towar.
  5. Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność za zrealizowane zamówienie tylko i wyłącznie do wysokości jego wartości.
  6. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne utracone korzyści, które mogą być następstwem nienależytego wykonania zamówienia.
  7. Zleceniobiorca wystawia z tytułu podpisanego zamówienia fakturę proforma lub fakturę VAT i przesyła ja Zleceniodawcy na podany w zamówieniu adres e-mail.

§7. Reklamacje

  1. Podstawą złożenia reklamacji jest przesłanie informacji drogą mailową na adres kontakt@drukarniadtf.com.pl
  2. Zleceniodawca zobowiązany jest do sprawdzenia towaru pod względem zgodności z zamówieniem przy odbiorze w obecności spedytora.
  3. Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie muszą być zgłoszone spedytorowi w momencie odbioru towarów. Zleceniodawca zobowiązany jest sporządzić protokół reklamacyjny ( z podaniem ilości uszkodzonego towaru i opisu uszkodzenia ) z udziałem przedstawiciela firmy kurierskiej dostarczającej przesyłkę i niezwłocznie zgłosić Zleceniobiorcy reklamację na formularzu reklamacyjnym z dołączeniem skanu/zdjęcia sporządzonego protokołu reklamacyjnego. Reklamacje nie spełniające podanej procedury nie będą uwzględniane. Głównym decydentem w tej sprawie jest firma kurierska.
  4. Reklamacji podlega jedynie towar zakwalifikowany jako uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem przez Zleceniobiorcę.
  5. Partię reklamowanego towaru Zleceniodawca odsyła wyłącznie po uzgodnieniu z Zleceniobiorcą sposobu wysyłki i jej terminu.
  6. Informacje o jakichkolwiek brakach ilościowych lub jakościowych w dostawach muszą dotrzeć do Zleceniobiorcy w formie pisemnej w ciągu 7 dni od daty otrzymania towaru przez Zleceniodawcę.
  7. Reklamacja będzie rozstrzygana w terminie do 14 dni roboczych od jej pisemnego zgłoszenia.
  8. W wypadku, gdy dostarczony towar nie jest zgodny z potwierdzonym zamówieniem, Zleceniobiorca zobowiązany jest jedynie do uzupełnienia ewentualnych braków, wymiany lub naprawy wadliwych towarów, chyba że wymiana albo naprawa są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
  9. W przypadku uznania reklamacji koszty związane z wyprodukowaniem i ponownym dostarczeniem reklamowanego zamówienia ponosi Zleceniobiorca.
  10. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Zleceniobiorca zobowiązuje się do pisemnego jej uzasadnienia.
  11. Naprawa lub ponowne wykonanie zamówienia zostanie dokonana w niezbędnym czasie technologicznym.
  12. Zleceniodawca ma obowiązek udostępnienia reklamowanego towaru Zleceniobiorcy celem potwierdzenia wady.
  13. Ewentualne nieprawidłowości w części dostarczonego towaru nie upoważniają Zleceniodawcy do reklamowania całej dostawy.
  14. Reklamacje nie są uwzględniane, jeśli dotyczą szkód powstałych w wyniku nieprawidłowego użytkowania, użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem lub w związku z opóźnieniem w odbiorze towaru przez Zleceniodawcę.
  15. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Zleceniodawcy z obowiązku zapłaty na rzecz Zleceniobiorcy za wykonane zlecenie.
  16. Brak jest możliwości wymiany plików na nowe przy ewentualnym ponownym druku zamówienia związanym z uznaniem reklamacji.
  17. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zamówienia gadżetów reklamowych ze znakowaniem, ponieważ są to towary wykonane według specyfikacji klienta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Gadżety reklamowe, na których wykonane jest znakowanie (np. nadruk logo, grawerowanie), są personalizowane według specyfikacji dostarczonej przez klienta, co oznacza, że nie mogą one zostać zwrócone ani wymienione.

§8. Prawa autorskie

  1. Zleceniodawca wyraża zgodę na wykorzystanie wykonanych przez Zleceniobiorcę produktów w materiałach reklamowych, stronie internetowej www.drukarniadtf.com.pl należącej do Zleceniobiorcy jako części ekspozycji na targach branżowych oraz jako próbek możliwości technicznych Zleceniobiorcy co do jakości znakowania. Zleceniobiorca ma prawo do umieszczania w swoich materiałach reklamowych informacji o wykonaniu usługi dla Zleceniodawcy.
  2. Zleceniodawca ponosi pełną odpowiedzialność za posiadanie praw autorskich lub/oraz prawa do rejestracji znaku w zakresie niezbędnym do wykonania Zamówienia.
  3. Zleceniobiorca nie przeprowadza weryfikacji Zamówienia w zakresie wykorzystywania praw autorskich przez Zleceniodawcę. W tym zakresie odpowiedzialność Zleceniobiorcy jest wyłączona zarówno wobec Zleceniodawcy jak i osób trzecich.

§9. Obowiązywanie i zmiany OWW

  1. Zmiana OWW przez Zleceniobiorcę możliwa jest w każdym czasie i obowiązuje z chwilą jej publikacji na stronie www.kalbag.pl

§10. Ustalenia końcowe

  1. Spory powstałe w wyniku realizacji powyższych Warunków będą załatwiane na drodze polubownych uzgodnień. W przypadku braku porozumienia spór zostanie rozstrzygnięty na drodze sądowej przez Sąd miejscowo właściwy dla siedziby Zleceniobiorcy.
  2. W sprawach nieuregulowanych w powyższych warunkach, mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.